Tavoitteena kansain­välisten markkinoiden valloitus

Hoofin on vuonna 2022 avattu käytet­tyjen hevostarvikkeiden myynti- ja ostoalusta. Se on yksi Jyväskylän Tiimi­akatemian opiskelijaosuuskunta Sentian liiketoimista. Nyt Hoofin palvelee kuukausittain jo tuhansia käyttäjiä ja määrä nousee tasaisesti. Tiimiyrittäjä Nina Nurmesviita kertoo Hoofinin synnystä ja tulevaisuuden suunnitelmista:

Teksti Hanna Muukka | Kuvat Hanna-Kaisa Hämäläinen
Jaa artikkeli

Mistä idea sai alkunsa?

Hoofinin projektiryhmäläiset ovat kaikki hevosihmisiä, ja liikeidea syntyi havaittuamme tarpeen markkinoilla. Käytettyjen hevostarvikkeiden myynti tapahtui ennen Facebookin myyntiryhmissä, joissa esiintyi jatkuvasti huijauksia.

Nyt Hoofin ratkaisee suurimmat ongelmat: suojattu maksuyhteys takaa toimituksen, tuotteet ovat helposti löydettävissä kategorioittain ja apu on lähellä asiakaspalvelumme kautta.

Mikä on ollut haastavinta?

Alustatalouden liiketoimintamalli on haastava. Kustannukset ovat pitkään suuremmat kuin tulot, kunnes alustalle saadaan riittävä käyttäjämassa, ja lumipalloefekti käynnistyy.

Tällaisen ihmismäärän tavoittaminen on tietysti kallista. Joudumme myös markkinoimaan palvelua kahdelle eri kohderyhmälle: ostajille ja myyjille.

Mitä tapahtuu tulevaisuudessa?

Ensin valloitamme kotimaisen markkinan tunnettuna hevosalan brändinä ja johtavana käytettyjen hevostarvikkeiden myyjien ja ostajien yhdistäjänä.

Suunnitelmissa on suunnata mahdollisimman nopeasti kansainvälisille markkinoille, aloittaen todennäköisesti Ruotsista sekä Saksasta. Vuoden 2023 aikana Hoofin tullaan eriyttämään omaksi yhtiökseen.

”Liikeidea käytettyjen hevostarvikkeiden myynnistä syntyi havaittuamme tarpeen markkinoilla”, sanoo Nina Nurmesviita.

 

Left Menu Icon
Right Menu Icon