Suomalaisella elintarviketeollisuudella ei ole mahdollisuuksia kasvaa kansainvälisiin mittoihin, jos alaa ajatellaan vain kotimarkkinoiden kannalta.
Itsenäisillä osuusmeijereillä on pieni, mutta tärkeä sija maidon hankinnassa ja jalostuksessa. Ylivoimaisen markkinaosuuden takia Valio on eri lipun alla toimiville meijereille kova kilpailija, mutta myös tärkeä raaka-aineen toimittaja.
Osuustoiminta-lehden lukijat pitävät lehteä asiantuntevana, kiinnostavana ja monipuolisena. Parantamisen varaa nähtiin tulevaisuuden haasteista ja pien-/uusosuustoiminnasta kirjoittamisesta.
Mediakatsaus syksyn tapahtumista vesiosuuskuntakentässä.
Elämme maailmassa, jossa keskinäisriippuvuus on vahvaa ja jossa on entistä vaikeampi etukäteen arvioida päätösten vaikutuksia.
OP-Pohjola-ryhmä ja Metsä Group ovat ilman muuta palkintokorokkeella. OP-Pohjola-ryhmä lunasti 3,4 miljardin euron investoinnilla Pohjola Pankin pois pörssistä ja kruunasi asiakasomistajan kuninkaaksi. Metsä Groupin korpivaellus päättyi, ja ilmoitus 1,1 miljardin euron biotehdasinvestoinnista otettiin todella innolla vastaan tasavallassa. Kolmantena palkintopallille kiipeää maidontuottajien Valio. Viime aikoina vähän ryvettyneenä, mutta vastoinkäymisistään huolimatta tosi iskussa.
Suomessa kohistiin vuonna 2013 kauppaketjujen omien merkkien epäeettisesti tuotetuista mehutiivisteistä ja tonnikalatuotteista sekä halvimpien vaatetehtaiden surkeista työoloista. Myös muutamien yritysten ja niiden omistajien ns. aggressiivinen verosuunnittelu joutui tulilinjalle.
Seitsemän nuoren lasitaiteilijan perustama osuuskunta Lasismi auttaa jäseniään kehittymään urallaan. Tuloksiakin on tullut.
Osuustoiminta-lehden tilaajat pääsevät nyt selaamaan E-arkistossa lehtien arkistokappaleita.